Prečo práve Peter Molyneux? V dnešnej dobe má osobný
počítač, ďalej už len PC, skoro každý. Väčšina
týchto ľudí využíva PC práve na hranie hier.
Ale koho z nich zaujíma to, komu vďačia za tie hry?
Asi málokoho. A preto som sa rozhodol písať o jednom z velikánov
herného priemyslu, o Petrovi Molyneuxovi. Samozrejme, že existuje veľa
dobrých a možno aj lepších vývojárov a dizajnérov, ale podľa mňa
patrí Peter medzi tých najlepších. Veď kto okrem neho môže tvrdiť, že čo hra,
to úspech.
Narodil sa v roku 1959 v malom anglickom
mestečku Backenham. Chodil do školy s Davidom Bowiem. Jeho otec bol
majiteľom hračkárstva. Keď mal dvadsať rokov, založil firmu na výrobu floopy
diskov. Neskôor ho napadlo, že na diskety môže pridávať aj hry a tak si
privyrobiť. A tak spravil svoju prvú hru, volala Enterpreneur a bola
to textová obchodná simulácia. Táto hra mala úspech u kritikov, ale nie
u hráčov. Neskôr Peter prešiel do malej spoločnosti Taurus Impact Systems,
ktorá vyvýjala komerčné programy pre Commodore 64. Stade putoval do svojej vlastnej firmu, ktorú
založil, Bullfrog.

Prvou hrou, ktorá vyšla pod touto značkou, bola hra Druid
2 pre počítače Amiga. V roku 1990 sa na pulty obchodov dostala daľšia jeho
hra – Populous. Ako distribútora získal nečakane známych Electronics Arts.
Kritici dali tejto hre skvelé hodnotenie.

V 1991 vyšla hra Powermonger, ktorá mala tiež veľký
úspech, ale podľa Petra nebola taká dobrá ako Populous. Písal sa rok 1992
a vyšla hra Populous II. Mala ešte väčší úspech ako jednotka a tak sa
v Bullfrogu začala jeho zlatá éra.
Prišiel rok 1993 a Bullfrog na čele
s Molyneuxom vydal hru Syndicate, ktorá bola síce nedocenená, ale patrí
k tomu najlepšiemu čo Bullfrog spravil.
Molyneux sa púšťa aj do dvoch áčkových titulov naraz.
Prvý z nich vyšiel v roku 1994 a bola to hra Theme Park. Princíp
bol jednoduchý. Postavili ste si svoj zábavný park a ak boli spokojní
ľudia, teda zákazníci v parku, boli ste spokojní aj vy. Magic Carpet je
jednou z ďalších netradičných hier Bullfrogu. Vyšla v roku 1995,
avšak na svoju dobu mala priam dokonalé grafické spracovanie. Na prelome rokov
1995 a 1996 nastáva kríza. Bullfrog bol odkúpený EA, mal už 90 zamestnancov
a pracoval na ôsmych hrách naraz. EA na nich tlačilo, tak museli rýchlo
vydať hru Hi-Octane, ktorá bola totálny
prepadák. Situáciu zachránila v
roku 1997 hra Theme Hospital. Po jej
úspechu prichádza konflikt s EA a Peter Bullfrog opúšťa.Predtým však
dokončil hru Dungeon Keeper.
Po
odchode z EA Peter Molyneux spolu s Stevom Jacksonom zakladajú firmu
Lionhead. Názov vznikol z mena Petrovo škrečkaJ. Prvým projektom Lionhead bola
megaúspešná hra Black And White. Je to božská simulácia kde pomáhate svojim
veriacim a ešte si aj trénujete svoje zvieratko (ktoré má asi 100m).
Zaujímavé je, že táto hra vyšla pod značkou EA. Na jednu stranu mal tak Peter
zaručenú dobrú reklamu, ale na druhú musel spraviť datadisk, ktorý nebol
zďaleka taký úspešný ako pôvodná hra. Medzi novšie hry Lionheadu patrí určite
hra Fable:The Lost Chapters. Je to veľmi revolučné RPG. Na koniec spomeniem htu
The Movies, kde sa staráte o svoje vlastné filmové štúdio, nakrúcate filmy
a pod.
Na záver chcem ešte spomenúť, že Peter Molyneux trpí celý
život dyslexiou a je teda živým príkladom toho, že sa dá žiť aj
s týmto malým handicapom. A nielen žiť, ale robiť radosť miliónom
hráčov na celom svete.